Sunday, 4 August 2013

Ramadhan

As salam..ramadhan tiba dan kini hampir ke penghujungnya..Apakah perlu kita berasa gembira,ataupun sedih?Disini anda mungkin berjumpa dengan jawapannya..

Ramadhan telah hampir pergi..sudah cukupkah amalan kita?marilah kita sama2 memperbanyakkan amalan dibulan yg mulia ini..bak kata orang ramadhan ialah pesta pahala..mengapa dikata begitu?

Ianya kerana setiap perbuatan baik kita lakukan mendapat pahala yg berganda..sebagai contoh yang ringkas setiap perkara fardhu kita lakukan digandakan pahala sbanyak 70,dan setiap perkara sunat pula pahalanya akan berganda menjadi pahala fardhu..masyaAllah..sungguh mudah dan bnyak pahala yg diberikan kepada kita pada bulan ini..

Tambahan pula,malam ini malam ke-27 yakni malam yg ganjil dan berkemungkinan besar malam lailatul qadar..Apa itu malam lailatul qada??

Ianya adalah malam yg lebih baik dari 1000 bulan..byangkan jika kita berqiamullail pada malam ini..masyaAllah..namun begitu hanya Allah sahaja yg mengetahui bilakah malam yg sungguh istimewa itu..kita hanya mampu mencarinya..

Selain itu,menjelang syawal yg akan menjelma tidak lama lagi..boleh lar saya memberi sdikit info yg saya tahu mengenai malam raya..

1.Malam raya kita digalakkan melakukab bnyak ibadat seperti membaca Al-Quran,bertakbir dan lain2..
2.Malam raya juga tidak ada terawih jadi jgnlah pergi ke masjid untuk terawih pulak yer..hahaha

Itu sahaja dari saya..segala kekurangan dan kesalahan datangnya dari saya dan segala yg baik sesungguhnya datang dari Allah..jika ada apa2 info yg bleh dikongsi..insyaAllah saya kongsikan..As salam..Salam Aidilfitri dari saya..MuhdFirdausMJ..

No comments:

Post a Comment